Specialized Mission Control

Mission Control er en Specialized app for våre Turbo el-sykler. Den lar deg stille inn støttemoduser, planlegge og registrere turer og diagnostisere problemer med sykkelen.

Tilpass motoregenskapene på din Turbo el-sykkel med support, peak power og mye mer. Motta meldinger om systemets tilstand og få diagnoseoversikt over sykkelens motor, system og batteritilstand - alt lett tilgjengelig i appen. I tillegg får du brukerveiledning ved spesifikke sykkelfeil.

Du kan også tilpasse ulike forhåndsinnstillinger for å gjøre det raskt og enkelt å starte en tur. Med Smart Control kan du justere motor- og batteribruken basert på hvor langt eller hvor lenge du vil sykle. I Mission Control appen kan du rett og slett planlegge og konfigurere turen fra A-Å.

 

Se videoen under for å lære mer om Mission Control.

For en dypere innføring om Mission Control, gå til Specialized University sin youtube playlist side her:

 
 

Spørsmål og svar om Mission Control:

Hvordan får jeg Mission Control App?

Hvis du vil laste ned appen, går du til App Store (iOS-enheter) eller Google Play Store (Android-enheter),søker etter "Specialized Mission Control", og deretter installerer du programmet. Se videre nedenover for informasjon for å opprette en konto og koble til en sykkel.

Hvilke operativsystemer/telefoner støttes?

iOS- og Android-operativsystemer og -enheter støttes.

Jeg har ingen konto. Hva må jeg gjøre?

Bare last ned appen og følg instruksjonene i appen for å opprette en konto ved hjelp av e-postadressen din. Vi oppretter automatisk en Specialized Rider-konto for deg, og når du har registrert deg og logget inn for første gang, vil appen huske deg.

Jeg her alt en bruker på Mission Control 1.2 / Power Cranks. Vil kontoen min også fungere i den nye 2.0-appen?

Ja. Du må skrive inn e-postadressen og passordet ditt (bare én gang) når du installerer den nye appen, men det vil være den samme e- postadressen /passordet du bruker i den eldre Mission Control-appen. Når du har logget inn, husker appen deg.

Jeg er en eksisterende bruker av Mission Control men får ikke logget inn. Hva gjør jeg?

Bruk "Forgot your password?" linken i appen for å tilbakestille passordet. Du vil bli tilsendt en link på e-post for å tilbakestille passordet ditt. Passord skiller mellom store og små bokstaver og bør være minst 8 sifre, inkludert minst én stor bokstav, én liten bokstav og et tall. Hvis du ikke mottar en e- postkobling for å tilbakestille passordet ditt, må du sjekke mappen med søppelpost på e-post og dobbeltsjekke innskrevet e-postadresse.

Hvordan kobler jeg til Turbo el-sykkelen min?

Først laster du ned, installerer og åpner appen. Deretter registrerer du deg (ny bruker) eller logger på (eksisterende bruker).

- Slå på Bluetooth® i telefoninnstillingene.
- Slå på Turbo-sykkelen (uten turbosykkel kan du bare bruke demomodus).
- I Mission Control App går du inn på SETTINGS og videre på BIKES, deretter trykker du på plusstegnet øverst i høyere hjørne og klikker på sykkelen rammenummeret som matcher din sykkel. Du kan bli bedt om en paringskode avhengig av sykkelen, men en forbindelse med sykkelen trenger bare å etableres via Mission Control App en gang.
- Med det gjort, er du klar for å bruke appen.

Hvorfor kreves en paringskode?

Noen sykler krever en paringskode for å få kontakt med appen. Dette er et sikkerhetstiltak, og det sikrer at bare sykkeleieren har lov til å justere de forskjellige parameterne.

Hvor finner jeg paringskoden?

Ikke alle sykler krever en paringskode. Hvis appen ber deg om å skrive inn denne sekssifrede koden, kan den bli funnet både på sykkelen "Peel Me" - etiketten (finn "BLE" etterfulgt av seks tall) OG under sykkelens av/på- enheten (TCU) på topprøret.

For å få opp TCUen og finne koden, bruk en T10 Torx for å løsne skruen og forsiktig trekk enheten opp og fremover mot framhjulet. Den sekssifrede koden vil være synlig på et hvitt klistremerke på siden av enheten.

Jeg kan ikke koble til sykkelen min. Hva skal jeg gjøre?

- Kontroller at Bluetooth® er aktivert på telefonen.
- Kontroller at sykkelen ikke er koblet til en annen telefon.
- Hvis sykkelen var koblet til mange telefoner, kan det være nødvendig å fjerne sykkelen fra kjente enheter i Bluetooth® innstillinger på telefonen. Par på nytt for å koble til på ny
- På noen sykler må du bruke en paringskode for å koble til sykkelen. Vennligst se ovenfor og sjekk sykkelhåndboken. Spør din lokale autoriserte Specialized forhandler i tilfelle du har problemer.
- Vær oppmerksom på at på Android må du ha posisjonstjenester aktivert også for å koble til Bluetooth® Low Energy-enheter.

Hvilke sykler støttes?

Vi støtter alle Specialized Turbo sykler som støtter Bluetooth® Low Energy (BLE) tilkoblingsteknologi.
Kun eldre Vado/Como-modeller med BLOKS display kan IKKE kobles til Mission Controll, disse kan oppdateres til et TCD-w display og få tilgang til Mission Controll. Ta kontakt din autoriserte Specialized forhandler om dette gjelder din sykkel.

Espen Jahnsen